La Calandreta dau Clapàs de Montpellier est issue d'une association créée en 1981, regroupant des occitanistes et des sympathisants qui militent pour la préservation de la langue occitane.
Au printemps 1982, ils décident d'ouvrir une école maternelle, rue du Pont-Juvénal à Montpellier, dans des locaux prêtés par l'Institut des Etudes Occitanes (IEO). C’est la deuxième Calandreta créée en France, après celle de Pau, née en 1979. Au départ, l'école accueille seulement trois enfants, puis huit enfants l'année d'après.
La situation de l'école est alors très difficile et précaire. Les enseignants participent à toutes les tâches, de l'accueil des enfants à la préparation des repas de la cantine, en passant par le ménage de l'école.
Les conventions avec l'Education Nationale ne sont pas à la hauteur des attentes des fondateurs. La survie et le développement de l'école dépendent alors essentiellement des subventions attribuées par des élus locaux. Cependant, l'école continue de croître et accueille de plus en plus d'enfants dont les parents sont motivés par la pédagogie alternative, la langue et la culture régionale et le bilinguisme pratiqué.
En 1986, la Calandreta dau Clapàs ouvre une classe de primaire lors de son installation dans le quartier Figuerolles, où elle se situe encore aujourd'hui. Une convention signée entre la Calandreta dau Clapàs et la mairie de Montpellier lui permet de bénéficier de locaux plus grands et de la mise à disposition de personnels.
En 1990, un accord avec le Ministre de l'Education Nationale, Lionel Jospin, vient soulager financièrement les Calandretas, mais ne reconnaît pas leur développement qui malgré tout continue de se poursuivre. En 1994, un grand pas est franchi, avec l’aide d’un autre ministre, François Bayrou : les Calandretas signent un contrat d’association avec l’Etat, qui prévoit la titularisation des enseignants et la reconnaissance du développement des écoles bilingues.
Aujourd'hui la Calandreta dau Clapàs de Montpellier accueille environ 160 élèves, de la maternelle au CM2.
La Calandreta dau Clapàs de Montpelhièr es eissida d'una associacion creadas en 1981, recampant occitanistes e simpatizants que militan per la preservacion de la lenga nòstra.
Per la prima de 1982, decidisson de dobrir una escòla mairala, carrièra dau pont Juvenal a Montpelhièr, dins de locals prestats per l'Institut d'Estudis Occitanas (IEO). Es la tresena Calandreta creadas en França, aprèp la de Pau nascuda en 1979, e la de Besièrs. Per començar l'escòla aculhis pas que tres enfants, puèi uèch enfants l'annada seguenta.
La situacion de l'escòla es alara malaisida e malsegura. Los regents participan a totas las tacas, de l'acuèlh dels enfants a la preparacion del repaisses de la cantina, e amai lo recapte de l'escòla. Las convencions amb l'Educacion Nacionala son pas tan nautas coma las esperanças dels fondators.
La subrevida e lo desvelopament de l'escòla dependon mai que mai de las subvencions balhadas pels elegits locals. Pr'aquò l'escòla contunha de créisser e aculhís de mai en mai d'enfants e de parents plan afogats de pedagogia alternativa, la lenga e la cultura regionala e lo bilingüisme practicat.
En 1986 la Calandreta dau Clapàs dubrís una classa de primaria quand s'installa dins lo barri de Figairòla, que s'i trapa encara uèi.Una convencion signada entre la Calandreta dau Clapàs e la comuna de Montpelhièr li porgís de locals mai bèls e la mesa a disposicion de personals.
En 1990, un acòrdi amb lo ministre de l'Educacion Nacionala, Lionel Jospin, ven sostar financiarament las calandretas, mas reconeis pas lor espandiment que cotunha ça que la.
En 1994, un pas dels grands es fach amb l'ajuda d'un autre ministre, François Bayrou : las calandretas signan un contracte d'associacion amb l'Estat, que prevei la titularizacion dels ensenhaires e la reconeissença del desvelopament de las escòlas bilingüas.
Uèi La Calandreta dau Clapàs de Montpelhièr aculhís a quicòm pròche 180 calandrons, de la mairala cap al CM2.